Šmejdi v době koronaviru

Dotaz z poradny: Internetový obchod inzeroval na svých stránkách, že má skladem roušky a respirátory. Cena byla vysoká, přesto jsem nakoupila zboží za téměř tři tisíce korun. Když ani po týdnu zboží nedorazilo, zjistila jsem, že se jedná jen o přeprodej z Číny a zboží je skladem u dodavatele a dorazí Bůh ví kdy. Chci zpět své peníze, co mám dělat?

Dobrý den,

nedodání zboží v dohodnutém termínu je podstatným porušením smlouvy a kupující má právo pro podstatné porušení smlouvy a nemožnost plnění od smlouvy odstoupit, dle ustanovení § 2001 a násl. zákona č. 89/2012 (občanského zákoníku).

V případě nákupu na e-shopu (tedy distančním způsobem) má kupující spotřebitel právo v souladu s ustanovení § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 (občanský zákoník) odstoupit od smlouvy do 14 dnů po obdržení zboží bez udání důvodu, kdy prodejce je povinen vrátit spotřebiteli veškerá poskytnutá plnění do 14 dnů po obdržení odstoupení od smlouvy a vrácení zboží.

Pokud jste platili platební kartou kontaktujte svou banku a využijte charge-back, kdy držitel karty reklamuje prostřednictvím svého vydavatele karty transakci zaúčtovanou u obchodníka z důvodu neobdržení zboží.


Eshop s Vámi nekomunikuje a nechce Vám vrátit peníze?

Vyplňte všechny potřebné údaje a my se vám ozveme co nejdříve zpět.